Uppbrott och straff



Om två dagar är det premiär för "I solens skugga", pjäsen som jag dokumenterar med foto, text och film. Att jag hamnade i den rollen som jag just nu befinner mig i, var lika delar slump som något "gott som kom ur något ont". Men nu har jag under några veckor fått arbeta med de saker som jag kan, vill och har utbildning för. Jag kan riktigt känna hur CSN-lånet minskar i ångest, även om det inte minskar så mycket i storlek...

Men snart är det dags för teatersällskapet att ge sig av för nya spelplatser. Man kan inte annat än känna en stor tomhet. Jag har fått lära känna underbara människor, fantastiskt duktiga och professionella teaterarbetare och skådespelare - och nu är det snart slut... Mitt första riktiga arbete inom "branschen" är snart till ända...

Ska försöka se det som en berikande erfarenhet istället och tänka framåt. Tänka att jag fick chansen att göra vad jag vill göra - något inte alla får. Hoppas bara att jag får göra det igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0