Handla eller shoppa?

Idag har jag varit på shoppingtur! På lunchen var jag på Pölsemannen och efter jobb var jag på Netto...

Det var den shoppingen det! Men vad är det för skillnad på att handla och shoppa? Handlar man på Ica och shoppar på... Gina Tricot, eller nåt? Ja, jag vet inte... Men det låter lite finare med shoppa, eller hur? Men kan man då säga att man varit på City Gross och shoppat Delikatessfalukorv? Funkar det?

Ja, jag vet inte... Det är inte min grej med shopping - det finns 435 657 andra bloggare som gör det bättre. Men jag handlade i alla fall lite mjölk på Netto, men shoppade ett par Barbapapa-strumpor till dottern (som hon länge velat ha!) Att jag köpte för små kanske bekräftar att jag ska handla, inte shoppa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0