Fredagsmys, fredagsrys

Fredagsmys. Detta lilla ord som dök upp från ingenstans och nu är lika fastetsat som Per Albin Hansson "Folkhemmet".

Ja, ni gissar rätt - jag ogillar det ordet! Men jag ogillar det allra mest såsom det används på ett av världens största communitys. Det är bilder i mängder där ungdomar lägger upp photoshoppade bilder på de coolaste drinkarna; unga vuxna lägger ut bilder på hårdsminkande ansikten som förbereder "myset" på förfesten; det är barnfamiljer som har världens största godisbord med läsk och snacks så att det hade räckt till halva Andorras befolkning! Till det kommer kommentarer som, inte säger explicit, men menar - "titta på oss, sååå myyyysigt vi har det! Titta som vi kan kosta på oss! Titta som vi frossar! Titta så mysigt vi har det, jämfört med alla andra!!!!"

Nej, det har blivit som en tävling, om vem som har det mysigast... Säger bara två ord. Pat. Etiskt. Måste man tävla i sånt så är det synd om människorna.

Så - nu har jag klagat färdigt. Nu ska jag förbereda fredagsmyset...


Kommentarer
Postat av: Petra

Ja! Jag håller med dig. Sen är väl "fredasgsmys" något chipstillverkaren OLW mytat? Bara en sån grej.

2012-03-17 @ 09:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0